Programma's

Bestuur, Dienstverlening en Veiligheid

Programma Bestuur, Dienstverlening en Veiligheid

We werken aan een betrouwbare en transparante gemeentelijke organisatie. Waar dat kan samen met onze inwoners en partners. Onze gemeente wil toegankelijk zijn en een veilige plek bieden om te wonen, te ondernemen en te recreëren.

Alle medewerkers van de gemeente dragen bij aan de ambitie om betrouwbaar, toegankelijk en veilig te zijn. Wat betekent dit precies, nu en in de komende jaren? We gaan dit concreet maken en onze dienstverlening verbeteren.

Als mensen denken aan de toekomstige relatie met de overheid, zien ze het liefst een overheid die eerlijk is, begripvol richting burgers communiceert en handelt met een menselijke maat. Begrijpelijkheid en dienstverlening via één loket zijn belangrijke
verbeterpunten (Uit: Nationale Ombudsman ‘Relatie tussen burger en overheid 2030’).

Een aantal taken hebben we uitbesteed aan samenwerkingspartners. Het is onze taak om aan onze inwoners helder aan te geven waar ze terecht kunnen met hun vragen. Goede afspraken met onze partners zijn essentieel om hen te kunnen aanspreken op hun dienstverlening.

Ons team Contact Centrum Berg en Dal (CCB) heeft het meeste contact met de inwoners. Het grootste deel van het werk bestaat uit dagelijkse dienstverlening zoals het verlenen van vergunningen, reisdocumenten, subsidies en het versterken van de Basisregistratie Personen (BRP)-kwaliteit. De reisdocumentenpiek (tot en met 2028) benadrukt de noodzaak om onze dienstverlening verder te digitaliseren en efficiënter te maken.

Per programma zijn er verplichte beleidsindicatoren. Deze zijn opgenomen in de bijlage Beleidsindicatoren.

Deze pagina is gebouwd op 10/21/2024 11:35:53 met de export van 10/21/2024 09:20:38